Bu Blogda Ara

23 Mayıs 2016 Pazartesi

KEDİM MANTAR OLDU!!!

İnstagramdan takip edenler bilir yaklaşık 4-5 ay önce bir kedi sahiplendim. Böylelikle de çocukluğumdan beri hayalim olan bir şeyi gerçekleştirmiş oldum (bu arada yaşım 25 :) ). Eğer aranızda kedi sahiplenmek isteyenleriniz varsa ya da benim gibi kedili arkadaşlar varsa bilgi alış verişinde bulunabiliriz diye düşündüm.

Öncelikle kedi sahiplenmek isteyenler için bu maddi ve manevi yönden çok büyük bir sorumluluk. Yavru bir kedi sahiplendiğiniz de kuduz, lösemi, karma aşı gibi temel aşıları yaptırmanız gerekiyor ve bu aşılar sene de bir tekrarlanıyor. Bunun dışında hem kedinizin sağlığı hem de sizin sağlığınız için 2 ayda bir iç dış parazit aşıları yapılmalı.



Ben Behlül'ü sahiplendiğim de 4 aylıktı. Çok da küçük değildi yani. Geç de olsa yapılması gereken aşıları yaptırdık ve bu süre de 4 ayrı veteriner değiştirdik. (bu da ayrı bir konu gerçekten başımıza gelmeyen kalmadı).


Tam her şey yoluna girdi aşılarımızı da tamamladık derken bir gün oyun oynadığımız bir sırada sırtında pul pul dökülmeye başlamış bir yara fark ettim (resimde gördüğünüz tedaviye başladıktan sonra çekilmiş hali yarayı ilk gördüğümde çektiğim fotoğraflar çok net olmadığı için ekleyemedim ne yazık ki). Bir gün önce hiç bir şey yokken bir gün sonra sırtında bozuk para büyüklüğünde bir yara ve tüy dökülmesi vardı. Sürekli gittiğimiz veterinere durumu anlattığımda mantar olabileceğini ve mantarın insanlara da bulaşabileceğini söyledi. Bu olay yaşandığında akşam 7 civarıydı ve veterinerim ertesi güne randevu verdiği için ertesi güne kadar dayanamayacağımdan hemen açık bulduğum başka bir veterinere götürdüm. Muayene sonrasında Behlül'e mantar teşhisi kondu hemen aşısı yapıldı.


Aşının yapıldığı gün bir de Tricopom adında bir pomat verildi.( Eğer kedinizde bu tür bir rahatsızlık varsa veterinerinize danışmadan KESİNLİKLE burada gösterdiğim ilaçları kullanmayın. Amacım kimseye ilaç tavsiyesinde bulunmak değil. Sadece deneyimlerimi sizlerle paylaşıyorum). Baticonla beraber bir hafta boyunca bu pomadı kullandık. Bu arada Behlül'e yaralarını yalamaması için yakalık da takıldı.

Bir haftanın sonunda yaralarında hiç bir iyileşme belirtisi olmadığı gibi başka yerlerine de atmaya başladı ve ben iyice panik oldum. Tekrar bir veteriner ziyareti gerçekleştirdik veteriner kedimin mantarla beraber başka bir şey döküyor olabileceğini yaralarının sulu ve iltihaplı olduğunu söyledi. Bu sefer de bize vitaminle beraber Veda adında bitkisel bir ilaç verdi.



Yine 10 gün boyunca ilacı ve vitamini kullanıp 2. aşımız için tekrar veterinerimizin yolunu tuttuk. Yaralar hala enfeksiyonluydu ve bana bir arpa boyu yolu kat edemedik gibi geliyordu. Tabi bu sırada ben internetten bir sürü mantarla ilgili yazı okudum. İyice ümitsizliğe kapılmaya başladım. Veterinerimiz 2.aşıyı da yaparak bu sefer Silverdin adında insanlar için yara ve yanık merhemi olan bir ilacı kullanmamızı söyledi. Böylelikle 3 hafta içinde 3. ilacımıza geçmiş olduk. Kullandığımız mamayı da değiştirerek balıklı bir mama aldık.


Artık bize verilen son ilacı düzenli olarak kullanmaktan başka yapabilecek pek de bir şeyimiz kalmamıştı. Bu sırada Behlül yakalığını çıkarmaya çalışırken boğulma tehlikesi geçirip hepimizi korkuttuğu için yakalığı da çıkarmak zorunda kaldık. Haliyle yaralarını yalamaya başladı. Ben acaba başa mı döneceğiz tekrardan diye düşünürken Behlül'ün temizlediği yaraların iyileşmeye başladığını ve küçük küçük tüyler çıkmaya başladığını gördüm. Yakalığı çıkardıktan sonra Behlül yaralarını yaladığı için mi yoksa bu uzun tedavi süreci işe yaradığı için mi yaralar iyileşmeye başladı bilemiyorum. Geçen gün son kontrolümüze gittiğimizde artık bir şeyi kalmadığını ve iyileştiğini öğrenmiş bulunuyoruz. Yara yerlerinde ki tüyleri de tamamen çıkınca her şey eski rutinine dönecek.

Kediniz bu tarz bir rahatsızlık geçirdiyse ya da hala geçirmekteyse size verebileceğim tavsiye panik yapmayın, hastalığın bir süreci olduğunu kabullenin. Bağışıklığınız düşük değilse ve dikkat ederseniz hastalık size bulaşmayacaktır. Bana bulaşmadı mesela. İnternette okuduğum yazılar beni daha çok korkutmaktan ileriye gitmedi açıkçası veterinerinizin dediklerini uygulayıp aşılarını yaptırdıktan sonra her şey yoluna girecektir.


Sevgiyle kalın...


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder